www.asirtoos2.blogsky.com

email : dj_javad71@yahoo.com

www.asirtoos2.blogsky.com

email : dj_javad71@yahoo.com

سن مناسب برای ازدواج و لزوم مشاوره در ازدواج

سن در ازدواج از دو نظر دارای اهمیت است یکی از نظر روانی و دیگری از نظر فیزیولوژیکی .

1) جنبه روانی: انسان در فرایند رشد از نظر روانی در سنین مختلف دارای ویژگی های متفاوت می باشد. روان شناسی کودک با روان شناسی نوجوان، جوان و پیر متفاوت است. خصوصیات روانی یک نوجوان با ویژگی های روانی یک فرد سالخورده در اکثر زمینه ها قابل مقایسه نیست. بنابراین ازدواج یک مرد پنجاه یا شصت ساله با یک دختر 18 ساله به دلیل تفاوت فاز روانی به سعادت و خوشبختی نمی انجامد. دیر یا زود به علت عدم ارضای نیازهای روانی، این عروس جوان با دلمردگی به انتظار مرگ شوهر کهنسال خود روزشماری می نماید؛ یا خواهان طلاق می شود. از سوی دیگر این مرد کهنسال برای ارضای نیازهای همسر جوانش مجبور به تظاهر به جوانی و رفتارهای نامناسب با سن خود می شود و در نتیجه او نیز از مسیر طبیعی زندگی خارج می گردد و از نظر اجتماعی زبانزد خاص و عام می شود. و در مجالس و محافل ممکن است همسرش را با فرزندش اشتباه بگیرند و همه جا مجبور است وضعیت خود را توجیه کند. او برای کسب رضایت همسرش ،  چنانچه ثروتمند باشد به خریدن جواهرات و لباس های گران قیمت و خانه و اتومبیل متوسل می شود و چنانچه عالم باشد کتاب ها و آثار خود را به او تقدیم می کند؛ ولی هیچیک از اینها او را ارضا نمی نماید. عکس این حالت یعنی ازدواج زن پیر با مرد جوان نیز همین وضع را خواهد داشت. بنابراین کسانی که قصد ازدواج دارند نباید تحت تأثیر پول، مقام اجتماعی، مقام علمی و سایر امتیازهای ارزشمند، سن همسر آینده خود را نادیده بگیرند.

ادامه مطلب ...

آموزش بازیابی شماره سیم کارت گم شده ایرانسل

حتما برای بعضی دوستان پیش اومده که سیم کارت ایرانسل خودشون رو که ممکنه شمارش دست خیلی از دوستانشون باشه رو گم کرده باشند , در این موقع خیلی ها قید اون سیم کارت رو میزنن , اما حالا بایک ترفند ساده میتونید شماره سیم کارت ایرانسل خودتون پس بگیرید. 

آموزش بازیابی شماره سیم کارت گم شده ایرانسل 

ادامه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آموزش فهمیدن کشور سازنده و کارایی گوشی نوکیا

آموزش فهمیدن کشور سازنده و کارایی گوشی نوکیا اگر شما دوست دارید که بفهمید گوشی تلفن همراه شما مال چه کشوری است. و بدانید فروشنده سر شما را کلاه گذاشته یا نه آیا شما دوست دارید که بدانید کارائی گوشی تلفن همراهتان خوب است یا نه اگه می خواهید به جواب برسید حتما این پست را مطالعه کنید. آموزش فهمیدن کشور سازنده و کارایی گوشی نوکیا

 

ادامه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...