www.asirtoos2.blogsky.com

email : dj_javad71@yahoo.com

www.asirtoos2.blogsky.com

email : dj_javad71@yahoo.com

در طول اُرگاسم در مغز چه اتفاقی می‌افتد؟

 


 

با اینکه دلایل انجام رابطه‌ جنسی به شکل‌های مختلف متفاوت و پیچیده هستند اما هدف معمولاً رسیدن به ارگاسم است. ازآنجاکه ما آدمها متفاوت هستیم، دستیابی به یک توصیف عمومی از ارگاسم غیرممکن است. چیزی که اکثر افراد در آن توافق دارند این است که ارگاسم تجربه‌ای عمیقاً و شدیداً لذت‌بخش است. 

ارگاسم واقعاً چیست؟ همیشه وقتی درمورد معنی کلمه‌ای شک دارید به لغت‌نامه رجوع کنید. لغت‌نامه آکسفورد ارگاسم را اینطور معنی می‌کند: "حرکتی ناگهانی، اسپاسم، انقباض، یا تشنج ... موجی از هیجان جنسی." لغت‌نامه میریام وبستر توصیف این لغت را بیشتر می‌کند، "خروج انفجاری فشارهای عصبی-عضلانی در اوج تحریک جنسی که معمولاً با انزال مایع منی در مردان و انقباضات واژن در خانم‌ها همراه است." محقق جنسی مشهور، دکتر آلفرد کینسی (Alfred Kinsey) ارگاسم را اینطور معنا کرده است، "ارگاسم را می‌توان با اوج و سکون ناگهانی ارکستر احساسات انسانی ، ... انفجاری از فشارها و با عطسه در ارتباط دانست." 

مقایسه دکتر کینسی از ارگاسم با عطسه قابل بحث است اما جز این، سایر توصیفات صحیح هستند. اینها چند مورد از تلاش‌های بیشمار برای تعریف و توصیف دقیق ارگاسم است. 

تقریباً همه جنبه‌های ارگاسم—اینکه چه چیزهایی برای رسیدن به آن لازم است، چرا برخی افراد به آن دست نمی‌یابند، چرا اصلاً همه ما ارگاسم می‌شویم—موضوع تحقیقات و مباحثات بسیار بوده است. اینکه در طول ارگاسم چه اتفاقی برای بدن می‌افتد کاملاً شناخته‌شده است و جای تعجب نیست که مغز نقش مهمی در رسیدن به ارگاسم بازی می‌کند. اما محققان هنوز مشغول تحقیق و بررسی درمورد این موضوع هستند که در طول ارگاسم چه اتفاقی برای مغز می‌افتد. اجازه بدهید با پیام‌هایی که بدن به مغز در طول ارگاسم می‌فرستد شروع کنیم.
ادامه مطلب ...

مقایسه سرعت اینترنت در کشورهای جهان


 

 

سرعت اینترنت کشورتان را می‌دانید؟ آیا فکر می‌کنید امریکا بالاترین سرعت اینترنت را در کل دنیا دارد؟ اشتباه می‌کنید! جدولی که برایتان آورده‌ایم واقعیت‌های جالبی از سرعت‌های اینترنت کل دنیا را نشان می‌دهد. جمهوری کره بالاترین سرعت اینترنت را در جهان دارد که چیزی برابر با Mbps 22.43 است و اینترنت کشور لتونی بعد از کره سریعترین سرعت دانلود برابر با Mbps 19.04 و جزایر آلند مقام سوم اینترنت سریع را در کل دنیا داشته که سرعت آن Mbps 18.82 می‌باشد. متوسط سرعت دانلود اینترنت امریکا کمتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود: چیزی در حدود Mbps 7.7 که در رده بیست و هشتم جای می‌گیرد. سرعت آپلود اینترنت در امریکا فقط Mbps 1.46 است. ایران نیز همانطور که در جدول قابل‌مشاهده است، با سرعت دانلودی برابر با Mbps 0.62 در مقام صد و شست و نهم و با سرعت آپلود Mbps 0.20 در مقام صد و شست و پنجم جای می‌گیرد. 
 

ادامه مطلب ...